RancakDiSitu now moved to www.rancakdisitu.com

Hi readers and viewers, we at RancakDiSitu are glad to announce that this blog are now moved to www.rancakdisitu.com or also officially known as "RancakDiSitu V.2"

Kepada semua pengunjung, kami di RancakDiSitu dengan rasa bangga dan sukacita ingin memaklumkan blog ini telah berpindah ke www.rancakdisitu.com atau dengan rasminya dikenali dengan "RancakDiSitu V.2"



Salam Sejahtera kepada semua pengunjung-pengunjung RancakDiSitu.

Mulai 26 Oktober 2009, semua tulisan-tulisan di RancakDiSitu telah dibuat di alamat URL baru kami: http://www.rancakdisitu.com . Ini adalah URL tetap setelah manyaksikan pengunjung seramai lebih dari 23,000 (Dua Puluh Tiga Ribu) orang semenjak 24 May 2008. Blog ini telah mendapat banyak perhatian dah telah menjadi panduan atau rujukan untuk pengguna-pengguna internet. Kami mendapati ramai yang memasuki blog ini melalui Google, Yahoo dan search engine yang lain dan ada yang meletakkan link blog RancakDiSitu di blog atau website mereka. Ini adalah berita gembira untuk kami.

Sehingga 31 Oktober 2009, proses pemindahan sedang dijalankan. Walaubagaimanapun, semua pos-pos terbaru dan yang telah ada di blogspot, akan berada di http://www.rancakdisitu.com  mulai 26 Oktober 2009. Mulai 1 November 2009, http://www.rancakdisitu.com akan digunakan secara rasminya.

Terima kasih kepada ahli-ahli rancakdisitu yang lain Epi, WanC, Nicham, Ah Meng, Matpit, dan juga Godfather yang memberi sokongan terhadap blog ni.

Terima Kasih kepada Matpit yang mencadangkan idea membuat blog bertujuan untuk sentiasa berhubung sesama ahli RancakDiSitu.

Cerita lanjut mengenai kami:

http://rancakdisitu.blogspot.com/2009/05/rancakdisitu-blog-after-365-days.html


****************************************************************************


Good Day to all RancakDiSitu visitors.

Beginning 26th October 2009, all postings in RancakDisitu will be at our new URL: http://www.rancakdisitu.com . This will be our permenant URL as the visitors are now raeched 23,000 (Twenty Three Thousand) since 24th May 2008. This blog has been the guidance and reference for many users in the internet. We found people coming in from Google, Yahoo and other search engines and also put a link of this blog in thier blog or website too. This is a great news to us.

Until of 31st October 2009, the migration process is taking place. However, all latest and previous posts in blogspot will be in http://www.rancakdisitu.com since 26th October 2009. After 1st November 2009, http://www.rancakdisitu.com will be officially launch.

Thank you to other RancakDiSitu members: Epi, WanC, Nicham, Ah Meng, Matpit, and Godfather who are always supporting this blog.

Special Thanks to Matpit, the one who suggest to create a blog just to keep in touch among the RancakDiSitu members.

More about us:

http://rancakdisitu.blogspot.com/2009/05/rancakdisitu-blog-after-365-days.html


################################################# yang melakukan post terakhir di http://rancakdisitu.blogspot.com the one doing final post in http://rancakdisitu.blogspot.com -- microprocessor -- #################################################

April 16, 2009

Why I love Formula 1 Race?

ada orang kata Formula 1 Race ni buhsan, asyik keliling track. abih tu, main gasing pun buhsan, tgu gasing pusing smpai abih, main bola pun buhsan, 1 biji bola direbut oleh 22 orang selama 90 minit.... kat sini aku list antara sebab aku minat F1 sejak tahun 1999, first F1 race di Malaysia 1) Sukan yang penuh dengan teknologi dan kejuruteraan yang canggih. Semua disiplin2 kejurutearaan ada dalam sukan Formula 1. Dari Elektronik, Information Technology, Mekanikal, Awam, Chemical, semuanya dalam sukan F1 Elektronik -- elektronic Control System Mekanikal -- Enjin yang super hebat Awam -- Buat trek yang best Chemical -- Buat petrol yang power IT -- Kalo IT tak power, camna nak transmit data in real time? 2) Satu2nya sport yang paling mahal di dunia. -- Ekonomi teruk tahun ni, aku dapat rasa yang promotion tak banyak cam tahun2 lepas, especially macam 2 tahun lepas. kehadiran orang di Sepang jatuh ke 96000 dari 120000 pada tahun lepas. 3) Bukan calang2 orang beh drive F1 car. F1 driver lebih sihat, lebih fit dari pemain bola, pelari pecut. Mempunyai paru2 yang besar untuk, kapasiti almost 2 Liter udara sebab nak tahan nafas ketika G-Force 4) Promote Malaysia di mata dunia -- satu2 yang tak bleh di beli dengan wang ringgit. -- ada yang kata sebab apa Petronas sponsor F1, kan lagi baik duit sponsor tu bagi kat rakyat Malaysia, subsidi minyak. abih tu, Shell, Esso, mobil tak bleh la jual harga subsidi. lagipun, sponsor PETRONAS ke F1 hanya sikit dibandingkan dengan perolehan PETRONAS. 5-10% ja. F1 satu2nya platform pengiklanan dan marketing strategy yang amat-amat baik. Ini caranya PETRONAS memperkenalkan produk buatan Malaysia di mata dunia. Kalo nak p promote Syntium kat setiap negara, lagi mahal la kos dia. kata nak tembus pasaran dunia.... F1 race mempunyai jumlah penonton yang ketiga teramai selepas Olimpik dan Piala Dunia. 5) yang paling utama aku suka sport ni -- THE TECHNOLOGY, THE TECHNOLOGY, THE TECHNOLOGY, THE TECHNOLOGY AND THE TECHNOLOGY.

Steering F1 BMW-Sauber
1. Pit lane speed limiter 2. Differential + 3. Engine push 4. Gear upshift 5. Traction control + 6. Engine push setting switch 7. Clutch lever 8. Traction control 9. Team info inlap 10. Burn out 11. Multifunctional switch 12. Lambda 13. Diagnostic 14. Wing angle info switch 15. Clutch 16. Differential selective switch 17. Team radio 18. Traction control - 19. Gear downshift 20. Engine break 21. Differential - 22. Neutral 23. Display page change yang amat kagum dengan sukan Formula 1 -- microprocessor --

0 Comments: