RancakDiSitu now moved to www.rancakdisitu.com

Hi readers and viewers, we at RancakDiSitu are glad to announce that this blog are now moved to www.rancakdisitu.com or also officially known as "RancakDiSitu V.2"

Kepada semua pengunjung, kami di RancakDiSitu dengan rasa bangga dan sukacita ingin memaklumkan blog ini telah berpindah ke www.rancakdisitu.com atau dengan rasminya dikenali dengan "RancakDiSitu V.2"



Salam Sejahtera kepada semua pengunjung-pengunjung RancakDiSitu.

Mulai 26 Oktober 2009, semua tulisan-tulisan di RancakDiSitu telah dibuat di alamat URL baru kami: http://www.rancakdisitu.com . Ini adalah URL tetap setelah manyaksikan pengunjung seramai lebih dari 23,000 (Dua Puluh Tiga Ribu) orang semenjak 24 May 2008. Blog ini telah mendapat banyak perhatian dah telah menjadi panduan atau rujukan untuk pengguna-pengguna internet. Kami mendapati ramai yang memasuki blog ini melalui Google, Yahoo dan search engine yang lain dan ada yang meletakkan link blog RancakDiSitu di blog atau website mereka. Ini adalah berita gembira untuk kami.

Sehingga 31 Oktober 2009, proses pemindahan sedang dijalankan. Walaubagaimanapun, semua pos-pos terbaru dan yang telah ada di blogspot, akan berada di http://www.rancakdisitu.com  mulai 26 Oktober 2009. Mulai 1 November 2009, http://www.rancakdisitu.com akan digunakan secara rasminya.

Terima kasih kepada ahli-ahli rancakdisitu yang lain Epi, WanC, Nicham, Ah Meng, Matpit, dan juga Godfather yang memberi sokongan terhadap blog ni.

Terima Kasih kepada Matpit yang mencadangkan idea membuat blog bertujuan untuk sentiasa berhubung sesama ahli RancakDiSitu.

Cerita lanjut mengenai kami:

http://rancakdisitu.blogspot.com/2009/05/rancakdisitu-blog-after-365-days.html


****************************************************************************


Good Day to all RancakDiSitu visitors.

Beginning 26th October 2009, all postings in RancakDisitu will be at our new URL: http://www.rancakdisitu.com . This will be our permenant URL as the visitors are now raeched 23,000 (Twenty Three Thousand) since 24th May 2008. This blog has been the guidance and reference for many users in the internet. We found people coming in from Google, Yahoo and other search engines and also put a link of this blog in thier blog or website too. This is a great news to us.

Until of 31st October 2009, the migration process is taking place. However, all latest and previous posts in blogspot will be in http://www.rancakdisitu.com since 26th October 2009. After 1st November 2009, http://www.rancakdisitu.com will be officially launch.

Thank you to other RancakDiSitu members: Epi, WanC, Nicham, Ah Meng, Matpit, and Godfather who are always supporting this blog.

Special Thanks to Matpit, the one who suggest to create a blog just to keep in touch among the RancakDiSitu members.

More about us:

http://rancakdisitu.blogspot.com/2009/05/rancakdisitu-blog-after-365-days.html


################################################# yang melakukan post terakhir di http://rancakdisitu.blogspot.com the one doing final post in http://rancakdisitu.blogspot.com -- microprocessor -- #################################################

October 23, 2008

TVC PETRONAS yang bermesej

Rakyat Malaysia sentiasa menunggu iklan perayaan dari PETRONAS. Hari Raya, Gong Xi Fa Chai, Deepavali dan Merdeka. Setiap iklan membawa mesej untuk semua warga Malaysia. Mesej yang patut dihayati, difikirkan dan diambil teladan. Untuk Hari Kemerdekaan 2008, iklan PETRONAS menceritakan seorang bapa yang menjual cempedak untuk menyara kehidupan anaknya. Anaknya selalu minta macam2 dari ayah yang menjual cempedak. Tapi ayahnya tak dapat tunaikan permintaan anaknya sebab pendapatan yang biasa, yang tak mampu untuk membeli barang-barang yang anaknya inginkan. "Aiman, kalau la abah ni banyak duit, bukan kan jala ikan, jala ikan jaws pun abah belikan, tau tak?" "Aiman, kalo la pokok cempadak abah berdaun emas, jangankan kereta kayuh, kereta kebal pun abah beli." Untuk perayaan Depavali kali ni, PETRONAS membawa mesej yang bermakna. Anak seorang cleaner yang ingin bercita-cita ingin mempunyai kapal terbang. Mana mungkin seorang cleaner kerja seumur hidupnya membelikan kapal terbang. "If you work overtime whole life also aa, the most you can buy, wings!" Kedua-dua iklan PETRONAS membawa mesej yang bagus: EDUCATION is very important. Untuk iklan Kemerdekaan 2008, abahnya menyimpan wang hasil dari jualan cempedaknya sehingga RM40,000 lebih, membolehkan anaknya ke Universiti, untuk melanjutkan pelajaran. Iklan deepavali pula, bapanya sentiasa membelikan buku untuk anaknya, supaya satu hari nanti, anaknya dapat menjadi pilot. Apa yang ingin dikatakan disini, pelajaran amat, amat penting. investment dalam pelajaran takkan rugi. RM40,000 kalo digunakan untuk mencari ilmu, RM40,000 tu akan dapat balik nnt. Memang ada mereka yang tidak masuk ke universiti, mempunyai harta berbillion-billion. Tan Sri Syed Al-Bukhari, Melayu terkaya di Malaysia, hanya mempunyai SPM. tapi berapa ramai yang bernasib baik sepertinya? mengambil kata-kata Tun Mahathir, Cansellor kita, pada Konvokesyen UTP 2006"Sesuatu bangsa yang berjaya, adalah bangsa yang berilmu" -- microprocessor --

0 Comments: