RancakDiSitu now moved to www.rancakdisitu.com

Hi readers and viewers, we at RancakDiSitu are glad to announce that this blog are now moved to www.rancakdisitu.com or also officially known as "RancakDiSitu V.2"

Kepada semua pengunjung, kami di RancakDiSitu dengan rasa bangga dan sukacita ingin memaklumkan blog ini telah berpindah ke www.rancakdisitu.com atau dengan rasminya dikenali dengan "RancakDiSitu V.2"



Salam Sejahtera kepada semua pengunjung-pengunjung RancakDiSitu.

Mulai 26 Oktober 2009, semua tulisan-tulisan di RancakDiSitu telah dibuat di alamat URL baru kami: http://www.rancakdisitu.com . Ini adalah URL tetap setelah manyaksikan pengunjung seramai lebih dari 23,000 (Dua Puluh Tiga Ribu) orang semenjak 24 May 2008. Blog ini telah mendapat banyak perhatian dah telah menjadi panduan atau rujukan untuk pengguna-pengguna internet. Kami mendapati ramai yang memasuki blog ini melalui Google, Yahoo dan search engine yang lain dan ada yang meletakkan link blog RancakDiSitu di blog atau website mereka. Ini adalah berita gembira untuk kami.

Sehingga 31 Oktober 2009, proses pemindahan sedang dijalankan. Walaubagaimanapun, semua pos-pos terbaru dan yang telah ada di blogspot, akan berada di http://www.rancakdisitu.com  mulai 26 Oktober 2009. Mulai 1 November 2009, http://www.rancakdisitu.com akan digunakan secara rasminya.

Terima kasih kepada ahli-ahli rancakdisitu yang lain Epi, WanC, Nicham, Ah Meng, Matpit, dan juga Godfather yang memberi sokongan terhadap blog ni.

Terima Kasih kepada Matpit yang mencadangkan idea membuat blog bertujuan untuk sentiasa berhubung sesama ahli RancakDiSitu.

Cerita lanjut mengenai kami:

http://rancakdisitu.blogspot.com/2009/05/rancakdisitu-blog-after-365-days.html


****************************************************************************


Good Day to all RancakDiSitu visitors.

Beginning 26th October 2009, all postings in RancakDisitu will be at our new URL: http://www.rancakdisitu.com . This will be our permenant URL as the visitors are now raeched 23,000 (Twenty Three Thousand) since 24th May 2008. This blog has been the guidance and reference for many users in the internet. We found people coming in from Google, Yahoo and other search engines and also put a link of this blog in thier blog or website too. This is a great news to us.

Until of 31st October 2009, the migration process is taking place. However, all latest and previous posts in blogspot will be in http://www.rancakdisitu.com since 26th October 2009. After 1st November 2009, http://www.rancakdisitu.com will be officially launch.

Thank you to other RancakDiSitu members: Epi, WanC, Nicham, Ah Meng, Matpit, and Godfather who are always supporting this blog.

Special Thanks to Matpit, the one who suggest to create a blog just to keep in touch among the RancakDiSitu members.

More about us:

http://rancakdisitu.blogspot.com/2009/05/rancakdisitu-blog-after-365-days.html


################################################# yang melakukan post terakhir di http://rancakdisitu.blogspot.com the one doing final post in http://rancakdisitu.blogspot.com -- microprocessor -- #################################################

June 8, 2008

"Aku bertunang!! i'm Engaged!! "

Pada 7 Jun 2008, satu rombongan meminang ke Perlis telah di aturkan, ke suatu tempat di mana tu specific aku xtau sgt tp betul2 depan seberang jalan Galeri diraja sebelah istana raja Perlis.. Aku pun join rombongan tu.. hehe suspen jer bukan aku bertunang pun tp adik abg ipar aku bertunang.. aku lambat lagi.. haha xpe2 masih ada peluang sapa2 nak ngorat aku.. haha.. promote la plak.. aku pi sana aku join la perbincangan pertunangan tp aku xbersuara aku just biarkan org2 yang lebih tua dr aku bersuara.. nie first time aku join perbincangan secara face 2 face.. haha.. aku ingat ada pantun2 .. hehe rupanya dah xde dah.. hahaha.. selesai perbincangan agak mahal la perbelanjaan y yang di tetapkan total :

Belanja Hangus : RM 10,000
Mas Kawin : RM 2202
Langkah bendul : Sepersalinan (tu je yang aku dgr)

Aku just wat guide pada sapa2 berkenan kat org2 Perlis, hehe mahal gak tu.. huhu xpe2 leh wat Personal Finance loan.. kalau duit xcukup... dah tutup pasal tunang-tunang nie bukan aku yang tunang nak citer lebih2 pun.. haha.. xpe aku cari belanja yang murah2 dah la.. ermm dgr kata belah pantai timur murah, belanja la.. yang syarat2 lain aku xselidik lagi br tanya belanja je.. hehe.. so yang kata aku dah bertunang tu adik abang ipar aku la.. bkn aku.. haha saja nak wat havoc jer.. hehe

Pastu rombongan aku meneruskan perjalanan ke sempadan Thai- Malaysia (Padang Besar).. hehe pi pun kejap je sebab ada agenda lain lagi.. so aku pi beli toto.. hehe kan bagus kalau leh pi Rantau Panjang.. ehem..ehemm.. dah2.. tu citer lain.. lain2 xleh nak beli apa-apa bukan apa sebab kebanyakkan semua penjual "jual mahal @ xnak layan" nak kurang sekupang pun xmau.. iskk..iskk.. aku pun x jadi beli jersi yang aku nak sebab mahal sgt dan xnk kurang langsung so.. (nasihat jgn pi sana waktu cuti sekolah, kalau nak pi pun pi pakai kain pelikat ngan baju pagoda ja.. hehe confom dpt murah..) xpe2 nnt aku pi Rantau Panjang aku pi beli haha..



Rombongan aku meneruskan perjalanan ke Ladang Mempelam MOA Inc Tobiar (org Kedah sebut Tobiaq) .. aku pi beli mempelam yang baru dipetik dari pokok mempelam yang genrenti manis.. kalau nak makan free pun bleh jer.. hehe.. dibuka 10 pg - 5ptg mmg manis aku beli.. hehe.. gambar bwh ni aku amik masa nak balik hehe.. tu ladang mempelam besar gak, diorang wat jus mempelam guna mempelam nie la yang jenama mahal2.. hehe (ntah bro tu kata)


Ini lah serba sedikit update dari aku, hehe.. yang penting aku masih lagi single.. hehe xbertunang lagi aku lambat lagi.. xpe2 aku pelepas kawan2 aku dulu.. okla.. maaf aku lama xupdate.. busy wat persiapan rombongan adik abg ipar aku nie.. (nak pi Rantau Panjang pun lambat lagi..) hehe :)...

wasalam..

-epi-

9 Comments:

M Izuan Ahamad said...

Your page is blocked due to a security policy that prohibits access to category
Chat...(ampeh btul)...weh hang ni asyik pi tgk org tunang je..da abes trening la ni ek?hang bila plak nk tunang?aku nk join skali nih...hahaha...

-wanc-

RancakDiSitu said...

eppi ni selalu buat kenyataan dia bertunang la.. p bertunang la.. pastu mesti ckp "Eh.. bukan aku.. org lain".. ayat standard.. aku rasa dia ni yg kemaruk nak berkawin ni.. aku tengok org lain xdak mcm tu pon... sapa setuju dgn aku... aku kenai lama dah hg eppi.. selalu wat publicity tergempaq ni.. sapa setuju angkat tangan.. Eppi kemaruk nak nikah..

M Izuan Ahamad said...

aku nk angkat kaki skali...aku amat bersetuju dgn pendapat encik apesal..hehehe...soalan utk encik epi: belanja hangus tu ape?hahaha...

RancakDiSitu said...

pembetulan.. yg post tu bukan apesal ek.. itu aku.. aku matpit ahahahahahaha

M Izuan Ahamad said...

haha..sori2...aku ingt ex-rumet epi tadi...hahaha..weh..dah jadi engineer ka?haha..gudluck engineer..aku tak dapat jadi engineer..keje kilang je laaa

Matpit a.k.a Hero Rancakdisitu said...

aku engineer cikai je... xpe la for starting.. aku akan gune kan peluang yg ada ni sebaik mungkin la... nanti boleh2 lompat2 company...

Anonymous said...

apa plak aku biasa jer mana ada kemaruk.. huhu

epi said...

belanja hangus tu hantaran la..

nizam said...

epi.. congrats.. aku tau x lame lg hang nak kawen da.. tunang n kawen trus =D