RancakDiSitu now moved to www.rancakdisitu.com

Hi readers and viewers, we at RancakDiSitu are glad to announce that this blog are now moved to www.rancakdisitu.com or also officially known as "RancakDiSitu V.2"

Kepada semua pengunjung, kami di RancakDiSitu dengan rasa bangga dan sukacita ingin memaklumkan blog ini telah berpindah ke www.rancakdisitu.com atau dengan rasminya dikenali dengan "RancakDiSitu V.2"



Salam Sejahtera kepada semua pengunjung-pengunjung RancakDiSitu.

Mulai 26 Oktober 2009, semua tulisan-tulisan di RancakDiSitu telah dibuat di alamat URL baru kami: http://www.rancakdisitu.com . Ini adalah URL tetap setelah manyaksikan pengunjung seramai lebih dari 23,000 (Dua Puluh Tiga Ribu) orang semenjak 24 May 2008. Blog ini telah mendapat banyak perhatian dah telah menjadi panduan atau rujukan untuk pengguna-pengguna internet. Kami mendapati ramai yang memasuki blog ini melalui Google, Yahoo dan search engine yang lain dan ada yang meletakkan link blog RancakDiSitu di blog atau website mereka. Ini adalah berita gembira untuk kami.

Sehingga 31 Oktober 2009, proses pemindahan sedang dijalankan. Walaubagaimanapun, semua pos-pos terbaru dan yang telah ada di blogspot, akan berada di http://www.rancakdisitu.com  mulai 26 Oktober 2009. Mulai 1 November 2009, http://www.rancakdisitu.com akan digunakan secara rasminya.

Terima kasih kepada ahli-ahli rancakdisitu yang lain Epi, WanC, Nicham, Ah Meng, Matpit, dan juga Godfather yang memberi sokongan terhadap blog ni.

Terima Kasih kepada Matpit yang mencadangkan idea membuat blog bertujuan untuk sentiasa berhubung sesama ahli RancakDiSitu.

Cerita lanjut mengenai kami:

http://rancakdisitu.blogspot.com/2009/05/rancakdisitu-blog-after-365-days.html


****************************************************************************


Good Day to all RancakDiSitu visitors.

Beginning 26th October 2009, all postings in RancakDisitu will be at our new URL: http://www.rancakdisitu.com . This will be our permenant URL as the visitors are now raeched 23,000 (Twenty Three Thousand) since 24th May 2008. This blog has been the guidance and reference for many users in the internet. We found people coming in from Google, Yahoo and other search engines and also put a link of this blog in thier blog or website too. This is a great news to us.

Until of 31st October 2009, the migration process is taking place. However, all latest and previous posts in blogspot will be in http://www.rancakdisitu.com since 26th October 2009. After 1st November 2009, http://www.rancakdisitu.com will be officially launch.

Thank you to other RancakDiSitu members: Epi, WanC, Nicham, Ah Meng, Matpit, and Godfather who are always supporting this blog.

Special Thanks to Matpit, the one who suggest to create a blog just to keep in touch among the RancakDiSitu members.

More about us:

http://rancakdisitu.blogspot.com/2009/05/rancakdisitu-blog-after-365-days.html


################################################# yang melakukan post terakhir di http://rancakdisitu.blogspot.com the one doing final post in http://rancakdisitu.blogspot.com -- microprocessor -- #################################################

May 26, 2008

3 tahun berkawan...

salam rakan-rakan ku, sebnarnya, apa yang aku tulis kat post ni, aku nak habaq kat hang pa semua ni pada malam terakhir kat utp. tapi tak pa la, meh aku tulis kat sini... firstly, aku amat, amat bersyukur sebab dapat jumpa kawan2 cam hangpa. mmg masing2 ada perangai masing2, tapi semua kita bleh cope dengan perangai masing2. each of us, give and take. kalo tak, mana bleh hidup satu rumah. aku dah duk banyak tempat. dari arau, perlis sampai ke ayer keroh, melaka. aku ada beberapa gang selama ni, tapi aku rasa, geng2 aku kat UTP is the best ever!!! aku dapat rasa dan nampak yang semua antara kita akan jadi manusia yang berjaya kelak dalam bidang masing, dan kita akan keep in touch. (bukan hidup zaman 70-an yang kena guna pen n kertas tulis surat...kata hidup zaman IT, kata budak graduate ICT...) mengimbas balik zaman perkenalan, macam mana aku bleh kenal ngan korang sorang2... rahim --- aku dikunci oleh rumate pertama aku kat UTP, and Rahim bagi pinjam seluar dia utk ke program orentasi pukul 8 malam kat main hall.. "ko nak pinjam seluar aku ka?" rahim tanya. time tu aku bleh pakai saiz 30 inci lagi, tu yang bleh ngam seluar rahim, skang ni, ukur lilitan pinggang bertambah dah, makan benda2 lemak pak ali dok masak.... nizam --- aku tegur nizam "ko amik HCI ke sem ni?" masa ko tgh tolong khalil setting PC dia. time tu baru several weeks kat utp. matpit --- ayah dia tegur aku time first day kat utp sebagai student, sebab aku pakai tag kaler yang sama. time tu ayah mat pit tgh carikan kawan untuk matpit. so, aku pun jadi kawan matpit sampai ari ni... ########### tapi sebenarnya, aku kenal dgn matpit time first day di educamp, time interview untuk masuk UTP. kita bukan dalam satu grup, tapi kita dalam satu bilik untuk program educamp, dan norreen izza fesi kita, maybe hang tak ingat crita ni mat pit, tapi aku ingat. kita kenal first day educamp. aku ingat lagi, lepas abih interview, kita plan nak naik bas sama2 dari UTP ke ipoh, tapi hang lambat smpai kat ofis maintanen tu, hang kena tinggal, padahal aku dah dok dalam bas dah. hang ingat lagi tak matpit??? wan -- first time kenal, hang tegur aku kat depan poket D, tanya "tak pegi kelas internet programming ka?" epi -- yang ni mmg tak patut ---- kami naik bas sama2 dari butterworth ke ipoh, duk sebelah2, tapi tak tau yang epi tu class mate aku. time tu konvo ke 6 UTP dan aku tgh duk baca iklan pasal konvo ke 6 UTP kat paper utusan. dok nampak epi duk pandang2 iklan tu jugak, tapi aku buat2 tak tau. dalam hati "nak baca paper, beli la sendiri!" HAHAHA.. tgk2 epi pernah stadi kat tepi umah aku, kat kolej mara kulim, kami p sebyg jumaat kat masjid yang sama, tapi tak pernah kenal, smpai la masuk UTP. kenal2 time dalam kelas Human Computer Interaction (HCI). sedar2, 3 semester aku jadi rumet epi. setakat ni, epi rumet aku yang paling best di alam semesta.... aziz -- aku kenal time tgh buat examption kat MPH. tgh2 sebok pikir subject mana yang patut buat examption. slalu jadi partner aku untuk buat projek2 kelas sebab aziz amat komited dan aku plak ni jenis pemalas, so, banyak keja yang aziz kena buat, huahuahua (aziz, ko sebenarnya dipergunakan oleh aku..LOL) hafizi --- kenal lama dah, tapi time kami tarik masuk ke rumah kami yang merapat kan ukhuwah. even hanya 1 sem bersama, fizi member yang paling best untuk kutuk2, usik2, tgk crita mcgyver, layan F1 sama2. macam aku kata tadi, aku amat2 bersyukur yang aku join grup ni. sebab mula2, time first week kat UTP, aku tak mo buat examption sebab aku rasa aku takdak paper yang aku bleh buat examption sbb aku dari EE. suddenly bleh plak dpt smpai 15 kredit. bleh la tu. join grup ni, kalo tak, aku plan nak join grup fire chrome, kalo tak, aku lagi 1 sem la kat UTP. hang pa mmg best! so, keep in touch my friends. all of you are the best member that i will get, ever! i know each one of us will be successful by looking at how we work in UTP. i can see that. just keep in touch... -- microprocessor --

0 Comments: