RancakDiSitu now moved to www.rancakdisitu.com

Hi readers and viewers, we at RancakDiSitu are glad to announce that this blog are now moved to www.rancakdisitu.com or also officially known as "RancakDiSitu V.2"

Kepada semua pengunjung, kami di RancakDiSitu dengan rasa bangga dan sukacita ingin memaklumkan blog ini telah berpindah ke www.rancakdisitu.com atau dengan rasminya dikenali dengan "RancakDiSitu V.2"



Salam Sejahtera kepada semua pengunjung-pengunjung RancakDiSitu.

Mulai 26 Oktober 2009, semua tulisan-tulisan di RancakDiSitu telah dibuat di alamat URL baru kami: http://www.rancakdisitu.com . Ini adalah URL tetap setelah manyaksikan pengunjung seramai lebih dari 23,000 (Dua Puluh Tiga Ribu) orang semenjak 24 May 2008. Blog ini telah mendapat banyak perhatian dah telah menjadi panduan atau rujukan untuk pengguna-pengguna internet. Kami mendapati ramai yang memasuki blog ini melalui Google, Yahoo dan search engine yang lain dan ada yang meletakkan link blog RancakDiSitu di blog atau website mereka. Ini adalah berita gembira untuk kami.

Sehingga 31 Oktober 2009, proses pemindahan sedang dijalankan. Walaubagaimanapun, semua pos-pos terbaru dan yang telah ada di blogspot, akan berada di http://www.rancakdisitu.com  mulai 26 Oktober 2009. Mulai 1 November 2009, http://www.rancakdisitu.com akan digunakan secara rasminya.

Terima kasih kepada ahli-ahli rancakdisitu yang lain Epi, WanC, Nicham, Ah Meng, Matpit, dan juga Godfather yang memberi sokongan terhadap blog ni.

Terima Kasih kepada Matpit yang mencadangkan idea membuat blog bertujuan untuk sentiasa berhubung sesama ahli RancakDiSitu.

Cerita lanjut mengenai kami:

http://rancakdisitu.blogspot.com/2009/05/rancakdisitu-blog-after-365-days.html


****************************************************************************


Good Day to all RancakDiSitu visitors.

Beginning 26th October 2009, all postings in RancakDisitu will be at our new URL: http://www.rancakdisitu.com . This will be our permenant URL as the visitors are now raeched 23,000 (Twenty Three Thousand) since 24th May 2008. This blog has been the guidance and reference for many users in the internet. We found people coming in from Google, Yahoo and other search engines and also put a link of this blog in thier blog or website too. This is a great news to us.

Until of 31st October 2009, the migration process is taking place. However, all latest and previous posts in blogspot will be in http://www.rancakdisitu.com since 26th October 2009. After 1st November 2009, http://www.rancakdisitu.com will be officially launch.

Thank you to other RancakDiSitu members: Epi, WanC, Nicham, Ah Meng, Matpit, and Godfather who are always supporting this blog.

Special Thanks to Matpit, the one who suggest to create a blog just to keep in touch among the RancakDiSitu members.

More about us:

http://rancakdisitu.blogspot.com/2009/05/rancakdisitu-blog-after-365-days.html


################################################# yang melakukan post terakhir di http://rancakdisitu.blogspot.com the one doing final post in http://rancakdisitu.blogspot.com -- microprocessor -- #################################################

June 2, 2009

Rutin Harianku

Meh2 kite catatkan ape rutin harian kite time keje eh: (bak kate afdzal budak spm pon leh wat! kekeke sian ko afdzal xpe hopefully kat MIMOS ok kot) aku masuk wp3 iaitu waktu keje pkul 830-530 (lunch 1-2 / kalo jumaat 1215-245) 5am Alarm hp aku dan berbunyi (tp tekan snooz byk2 kali smpai pkul 515 ke 520 ke =P) -iron baju+mandi+subuh+siap2 6.20am selalunye aku WAJIB dah kuar rumah. Bukak gate dan jalan pegi lrt station 6.40-6.45am selalunye dah sampai lrt kg.br so naik lrt smpai KL Sentral plak (tiket rm1.60 sehala) 7.00am dah sampai KL Sentral so beli tiket ERL transit KL-Putrajaya (tiket rm9.50 sehala) 7.03am ERL dah gerak pg Putrajaya/Cyberjaya (20 minit) 7.30am selalunye time2 ni dah sampai station Putrajaya/Cyberjaya so next tunggu bas no 300 ke kompleks ABC dan E hehe (tiket rm0.50 sehala) 7.40-8.05am naik bas ronda2 Putrajaya sume pastuh baru smpai luar pagar Parcel C. 8.10am dah ada kat opis so sampai2 je aku wajib: -pegi toilet tgk muke -pakai tai -pakai name tag kat dada -touch up2 sket dll (Kalau rajin aku pg breakfast tapi amat2 jarang aku turun sebab selalu tapau je sape2 yang dtg awl tu mcm juruteknik komputer sume. Awek2 ni turun awal makan2-gosip2 sume so aku kirim kat depa je la. Nasi lemak or bihun mcm biasa.) 8.30am rutin aku cek 3 main website MASTIC utk hari ni ada ok ke x down ke ape ke -1st2 skali tanye kak Emi (programmer paling senior kat MASTIC) -sume programming selok beloknye kak Emi gak kene rujuk xde org len dah -buat programming gak ape yang kak Emi suruh hehe -kalau down kene upkan balik server tu. -selalu ada je kene taip programming sket kat terminal tu -kalau aku xtau nak wat ape tepaksa la tanye bos ape nak wat -selalunye tanye bos je dia power network haha tapi dipendekkan cite hari2 ada je probs kat server2 MASTIC ni. adoiyai. server2 ni guna linux, redhat, centos sume. Aku mana la reti sgt (dlm proses blaja!) -coll vendor sile baiki takpon depa ajar aku je dlm phone (byk sgt programming yg aku dah tekan tapi bukan aku pikir pon programming tu. Org2 ajar aku so aku taipkan je.hehe) 9.00am ada baca doa kat MOSTI lagu2 patriotik sume. duduk diam2 amin2 je la kat tempat duduk nun 9.15am mcm2 keje selalunye ada. bz selalu waktu pagi je. aku kene buat : -sebut harga library system -jawab call yg selalu memekak -buat quotation brg2 IT -call Celcom mintak quotation (mangkok ayun bape kali aku mintak xbagi2 lagi) -buat nota minta nak kene bagi kat TKSU (dasar) lulus ke x bajet nak beli brg2 baru -buat memo panggilan KAPOW -keluar masuk mesyuarat ganti pegwai IT yg dok cuti bersalin (2 org) dem! -1 hari wajib ada 2 meeting yg aku sendiri on xtau sebenarnye ape diorg discuss haha. So datang jwb2 mana yg tau pasal bahagian MASTIC aku pastu makan karipap dan cau. -buat meeting minutes -bos sain pastu bagi kat pembantu tadbir fail2 ni suh dia simpan 12noon tau2 dah tengahari. cewah! xde la kdg2 xde la smpai cmtu. so time2 ni ada lagi masalah kat server -turun naik dari tingkat 4 aku kat tingkat 1 bilik server MOSTI -buat2 programming sket ape yg bos suruh (selalunya aku tulis dlm kertas dlu pastu br berani pg bilik server) 1-2pm lunch hour -skang aku dah pegi surau coz ada tazkirah+mengaji2 ustaz org kelantan -lawak gila dia bg ceramah. I like~ 2pm Selalunye cm malas2 sket dah petang2 ni tapi meeting lagi berlambak tatkala petang2 kerana ada je unit lain nak panggil meeting -kalau xde meeting aku sambung wat keje td ape2 yang xsiap -sambil2 tu melaghor bukak fs, blog, ape2 je selain website yg boleh kene tangkap haha -melaghor lagi... -dan lagi..... 4pm Time2 cmni aku selalu lepak library atau bilik meeting MASTIC -semayang asar -minum jap air kat pantry -ada presenter from mana2 company dtg nak jual produk, so bos xde aku la kene ganti dgr ape dia nak explain. Tp yg bestnya dia xtau aku penolong pegawai so dia ckp kat aku punyela respect kakaka -ada keje kdg2 PTD sorg nih mintak tlg pasal English dia. Aku kat cni depa panggil cikgu so aku byk betulkan English kat MASTIC padahal English aku cm &*^&*%&^%!!!!! 5pm waktu2 dah nak balik ni jangan harap aku nak wat keje (xbaiknye aku) 5.30pm aku start buat OT data entry untuk sistem RnD kat MASTIC -buat OT -melaghor -buat OT -melaghor 7.00pm aku dah nak balik tp kdg2 kalau rajin tunggu maghrib terus. -kat opis ada je ramai org lagi time ni. -sape kate org gomen balik awal?? ade je aku tgk kat opis ni ramai org hehehe -aku saje nak balik lewat coz nak elak ramai org dlm bas. Malas nak berdiri sume 715pm naik bas pg Putrajaya Sentral (rm0.50 sehala) 8pm Naik ERL Putrajaya to KL Sentral (dlm tren selalu tertido je keje aku) tiket rm9.50 lagi sehala 830pm naik lrt balik rumah (tiket rm1.60 lagi sehala) 9pm Selalu time2 cmni baru smpai umah (everyday) tapi ada gak kadang2 smpai kul 11 malam coz pegi melepak kat mapley dlu dgn member minum2 11pm Makan+isyak+tido esok bermula rutin sama... huhuh p/s: yang task keje tu bertukar2 la eh bukan same je aku kene buat hari2.. huhu yang lain2 malas aku nak taip anda pula bagaimana? mari berkongsi... salam ukhuwah, AROS

3 Comments:

microprocessor said...

mmg hebat la rahim. aku rasa keja cam tu mmg sesuai untuk ko. bukan cam kat intel! budak fail MATH pun bleh buat keje aku. penat ja aku gi 2 universiti balajr sungguh2, tgk2 buat keja yang budak SPM fail MATH pun bleh buat!

kat mimos aku tak mula keja lagi, still tak masuk. tapi dalam mgu ni, aku akan mula bz. rutin harian aku, secara dasarnya, kul 8 kuar umah, 820 smpai tmpat keja, 825 kat meja,(time keja 830-530). 530 balik umah. 550 smpai umah. bagi makan ikan kat kolam smbil tgu isteri tersayang tiba dari usm kul 630. tolong mak aku masak2 sket, kul 730 magrib, dinner, tgk berita, tgk tv, tgk muvi, tgk drama, tgk series smpai kul 1030. sbyg isyak, n tido kul 11 mlm. bgn kul 630, sbyg subuh. bfast, n kuar umah kul 8 pagi. -- rutin harian secara dasarnya -- nnt aku crita apa aku buat kat mimos. yang pasti, keja kat mimos, lebih menarik!

Sri said...

ahak ahak..bizinye hari hari anda... !! : )

Anonymous said...

pergh..tambang bas sehari pon da bnyk..dapat cover sume ke tu?adeh..susah2..pokcik poning da nih...aihh