RancakDiSitu now moved to www.rancakdisitu.com

Hi readers and viewers, we at RancakDiSitu are glad to announce that this blog are now moved to www.rancakdisitu.com or also officially known as "RancakDiSitu V.2"

Kepada semua pengunjung, kami di RancakDiSitu dengan rasa bangga dan sukacita ingin memaklumkan blog ini telah berpindah ke www.rancakdisitu.com atau dengan rasminya dikenali dengan "RancakDiSitu V.2"



Salam Sejahtera kepada semua pengunjung-pengunjung RancakDiSitu.

Mulai 26 Oktober 2009, semua tulisan-tulisan di RancakDiSitu telah dibuat di alamat URL baru kami: http://www.rancakdisitu.com . Ini adalah URL tetap setelah manyaksikan pengunjung seramai lebih dari 23,000 (Dua Puluh Tiga Ribu) orang semenjak 24 May 2008. Blog ini telah mendapat banyak perhatian dah telah menjadi panduan atau rujukan untuk pengguna-pengguna internet. Kami mendapati ramai yang memasuki blog ini melalui Google, Yahoo dan search engine yang lain dan ada yang meletakkan link blog RancakDiSitu di blog atau website mereka. Ini adalah berita gembira untuk kami.

Sehingga 31 Oktober 2009, proses pemindahan sedang dijalankan. Walaubagaimanapun, semua pos-pos terbaru dan yang telah ada di blogspot, akan berada di http://www.rancakdisitu.com  mulai 26 Oktober 2009. Mulai 1 November 2009, http://www.rancakdisitu.com akan digunakan secara rasminya.

Terima kasih kepada ahli-ahli rancakdisitu yang lain Epi, WanC, Nicham, Ah Meng, Matpit, dan juga Godfather yang memberi sokongan terhadap blog ni.

Terima Kasih kepada Matpit yang mencadangkan idea membuat blog bertujuan untuk sentiasa berhubung sesama ahli RancakDiSitu.

Cerita lanjut mengenai kami:

http://rancakdisitu.blogspot.com/2009/05/rancakdisitu-blog-after-365-days.html


****************************************************************************


Good Day to all RancakDiSitu visitors.

Beginning 26th October 2009, all postings in RancakDisitu will be at our new URL: http://www.rancakdisitu.com . This will be our permenant URL as the visitors are now raeched 23,000 (Twenty Three Thousand) since 24th May 2008. This blog has been the guidance and reference for many users in the internet. We found people coming in from Google, Yahoo and other search engines and also put a link of this blog in thier blog or website too. This is a great news to us.

Until of 31st October 2009, the migration process is taking place. However, all latest and previous posts in blogspot will be in http://www.rancakdisitu.com since 26th October 2009. After 1st November 2009, http://www.rancakdisitu.com will be officially launch.

Thank you to other RancakDiSitu members: Epi, WanC, Nicham, Ah Meng, Matpit, and Godfather who are always supporting this blog.

Special Thanks to Matpit, the one who suggest to create a blog just to keep in touch among the RancakDiSitu members.

More about us:

http://rancakdisitu.blogspot.com/2009/05/rancakdisitu-blog-after-365-days.html


################################################# yang melakukan post terakhir di http://rancakdisitu.blogspot.com the one doing final post in http://rancakdisitu.blogspot.com -- microprocessor -- #################################################

July 16, 2008

Half day trip to KLCC

Assalamualaikum,
Salam sejahtera, pertama sekali saya terlebih dahulu mengucapkan "Eid milad said" kepada Mohd Izuan Ahamad yang ke 25.. kan dah tua rupanya kawan aku nie.. hehe.. xpe2 makin bertambah nya umur kita, harapkan bertambahnya amalan kita kepada-NYa.. amin.. Tanggal 15/o7/08, Aku mengorak langkah menuju ke Kuala Lumpur untuk misi menghantar keputusan akhir peperiksaan bg peringkat Ijazah UTP sesi 2008/2009 dan seterusnya melaporkan diri di unit penganjuran pendidikan (ESU) di KLCC.... adeehh panjangnya introduction nie.. dah nie laporan xformal.. 14/07/08 - aku pergi ke USM, saja ikut akak aku nak photostat kat USM padahal aku bleh photostat kat sebelah umah aku ada kedai buku bleh je nak photostat.. saja jer pi nak tgk2 keindahan USM.. lama xpi.. sambil bleh "ehem-ehem" tgk2 freshie2 baru daftar kat USM tu.. haha niat dah xbetul dah tu.. haha.. balik daripada USM AKu terus ke Sungai Nibong nak beli tiket kat situ sebab bleh ikut akak aku pi keje pastu drop aku kat situ kalau nak pi antar aku kat stesen bas Bagan mmg xsempat sebab aku aku punch card kul 8. so pi2 tgk tiket bas xde.. terus balik pi la tgk gak kat stesen bas kat bagan.. tiket paling awal ada kul 9.00 am.. kalau aku amik tiket tu maybe aku sampai kul 1 ke atas atau maybe lewat sampai.. Last2 atas nasihat akak aku dan aku bertekad sebab xpenah naik keretapi aku pun naik la jugak keretapi.. tiket keretapi tertulis 9.45 mlm so aku pun pi kul 9 mlm sampai kat stesen keretapi Bagan. Setelah sampai di situ keretapi lewat 2 jam plak... so aku naik keretapi kul 11 mlm dan sampai kira2 kul 8.00 pg kat stesen KL Sentral 15/07/08 - Pukul 9.00 pagi aku pun jalan2 ke KL Sentral sambil mencari tandas, sebab nak bertukar.. haha bukan jd Maskman tp bertukar baju kemeja kemas sebab takut nnt xbleh naik KLCC nnt.. hehe sebab penah kena dah dia xbg naik atas sebab pakai slambe jer...pakai sandal.. haha.. so lepas Breakfast di McD ngan Aziz.. kami pun bergerak ke KLCC.. naik putra tambang RM 1.60.. sampai KLCC daftar kat bwh tu pastu kami naik ke level 9 antar result kat ESU.. dah setel.. naik plak level 63.. dalam naik naik tu kami terkejut sebab dekat level 42 kami terhenti dan black out dlm 2-3 minit adeehh dah la tergantung kat tgh2 bangunan 48o meter tinggi.. fuhh.. cuak gak.. pastu ada balik elektrik lif pun bergerak ke level 65.. ter lebih la plak.. pastu tukar lif turun 2 tingkat.. hehe dah setel antar result kat GTS kami pun turun ke bawah... samapi level 42, aku pun ambil gmbr dr level 42.. tp xterang sgt sebab amik guna kamera henset vga saje.. tp boleh la tgk...
Pemandangan dari level 42 (KLCC, Tower 1)
Pastu aku tgh sebelah tu level 42 tu jugak adalah level utk sky bridge.. hehe.. ramai gak org luar rasa nya dr timur tgh.. berdasarkan pakaian diorang.. dok posing2 atas jambatan tu.. ni ada gak aku amik gambar tp xjelas sgt kot.. biasa2 jer..
Lepas dah abis, semua sesi di KLCC aku pun nak balik dah la ke Penang, tp perut aku mula berbunyi lagu keroncong.. haha lapar la tu.. hehe.. pastu aku pun gerak tinggal kan KLCC pada pukul 12.30 tgh hari... semuanya berjalan lancar.. setibanya di kaunter pembayaran aku pun bergerak ke KL Sentral balik sebab nak makan.. mula2 ingat nak makan kat KLCC tp xjd sebab nak makan sorang2 xbest plak.. aziz nak makan kat umah dia.. Aziz bergerak ke Masjid Jamek.. aku ke KL Sentral.. Aku singgah KFC KL Sentral.. makan sorang2 gak la.. tgh aku baru start nak makan ada sorang mamat JEPUN mana ntah mai tegur aku.. (suspen).. "Woi, patut la rasa cam kenal je".. rupanya Jep.. hehe..(jgn marah ye jep).. haha.. dia beli bungkus ingat nak makan kat kat pejabat pastu dia pun mkan ngan aku kat KFC tu sembang2 kul 1 dia gerak balik pejabat tinggal aku sorang balik di situ.. aku pun bergerak nak tinggalkan KL Sentral dan bergerak ke Pudu cari tiket bas nak balik.. mujur ada tiket bas awal.. aku amik tiket kul 1.45 ptg.. dan gerak balik ke Butterworth.. aku lena dlm bas.. dah la seat sorang2 haha best giler.. lena xsedar kabar.. ada la blkg aku mami-mami penang..yang piau nya cakap penang.. kalah nana tanjung.. haha.. aku lena sampai Penang.. kira 4 jam gak br sampai penang.. so tamat la kunjungan setengah hari ke KL.. hehe.. Sedikit coretan dr aku... -epi-

0 Comments: